Černá kráska

(zpívá krásná Sulamít a mladý pastýř)  – Zlíbej mě polibky svých úst,  láska je lepší nežli víno.  Tvé jméno si budu houst,  lákáš mě vůní pořád jinou. 

Tahej mě, trochu poběhnem

do komnat krále uveď mě velkolepě.

Ať jásáme ať se radujem

a milujeme láskou, zcela slepě.

Černá jsem, jako stany kmene Šalme

dceru Jeruzaléma zdobí krása.

Nehleďte proto křivě na mě

slunce pálí, šaty vítr kmásá.

Na kterých stráních paseš svá stáda

ty, kterého miluje má duše!?

Čekám tě vždy když slunce sedá

a pláču do polštáře.

– Po stopách ovcí kráčej, krokem žen

ladná jak koně faraóna.

V pastevecké kolibě najdeš můj stín

jsem ten co láskou stoná.

Bůh je zde se mnou a ty jsi pořád s námi

na šíji perly máš, ve vlasech drahokamy.

Nejkrásnější sen sním, mezi sny

do očí hledím ti a hraju si s korálky.

Jak jsi krásná moje milovaná!

– Jak jsi krásný, spanilí, miláčku můj!

Nabízím ti dary našeho Pána

pro lásku v hojnosti, prostřený stůl.

– Jsi růží šaronskou, květem v bodláčí

lilií mezi devami co se zlíbí.

– Jako jabloň v lese, zdáš se mi

tak vidím tě milý, mezi junáky.

Láskou já churavým, trpím mukou

do stínu lehám si prosta bojů. 

Laskaš mě, objímáš, něžnou rukou

unášíš šťastnou do příbojů.

Sladkými plody omámená

jablka lásky beru něžně.

Šeptej mi dál krásná jména

posíli hrozny nekonečně.

– Dcery jeruzalémské já zapřísahám vás

nerušte probuzenou lásku! 

Gazely z hor poslechněte hlas

pohleďte na mou černou krásku! 

– Můj milý, to on přichází!

Stoupá na vrchy, skáče na pahorcích

přišel až ke zdi paláce.

Mladý jelen v touze po soubojích.

Můj milý se usmál a řekl mi:

– Vstaň krásná, moje milovaná a pojď!

Déšť přestal i dny zimy

oblaka vítr odnesl na východ.

Květy již zabarvily zemi, přišel čas zpěvu

nad krajem slyšet hrdliččin hlas.

Fíkovník plodí, cítit vinnou révu

pojď moje milovaná, pojď se mnou zas!

Holubice šedá, ve skalní skrýši

na příkrých svazích, ukaž mi tvář.

Tvá krása ať mě pyšní

hlas tvůj je nejkrásnější dar.

– Můj milý patří mně, já patřím jemu

žije mezi jeleny a sám je jedním z nich.

Nebudu plakať, uslyšíš jen můj smích

vrať se zas, z těch hor Béterských...

(námět: Starý zákon - Píseň krále Šalamouna)

 

Sulamit

 

Andrea Bocelli - "Per amore

 

Autor: Viliam Kusi | sobota 27.8.2022 17:00 | karma článku: 5,69 | přečteno: 244x
  • Další články autora

Viliam Kusi

Patty Pravo – jestli tě ztratím

Na začátku dubna 1948 se v Itálii narodila holčička se zelenými očky. Nicolettka Strambelli. Nevím proč ale vyrůstala u prarodičů. V Benátkách. Byla to moc chudá rodina. Zřejmě tam bydleli v nějakém starém, vlhkém domě.

30.3.2024 v 21:30 | Karma: 7,14 | Přečteno: 217x | Diskuse| Kultura

Viliam Kusi

P. P. Arnold - nastal tvůj čas

Zpěvačka P. P. Arnold se narodila (1946) jako Patrície Ann Cole. Rodina žila v afroamerické čtvrti v Los Angeles. Tedy v černošském ghettu Watts. Vdala se, porodila dvě děti.

26.12.2023 v 21:21 | Karma: 6,08 | Přečteno: 181x | Diskuse| Kultura

Viliam Kusi

Slot, Ukrajina má talent, Syn bolesti

Styl tvorby skupiny Slot hraničí s metalem. Jezdí na dlouhé koncertní šňůry po celém Rusku a sousedních zemích. Takže jsou tam i dost známí. Současná zpěvačka Darja Stavrovič je již třetí v pořadí.

9.12.2023 v 20:20 | Karma: 5,07 | Přečteno: 205x | Diskuse| Kultura

Viliam Kusi

Má láska - Pola Raksa

Herečka Pola (Apolonie) Raksa byla moje první platonická láska. V seriálu "Čtyři z tanku a pes" hrála vojenskou zdravotní sestru Marusju. Modrooká plavovláska mě uměla zaujmout i v našem černobílém televizoru.

11.9.2023 v 21:21 | Karma: 8,51 | Přečteno: 428x | Diskuse| Kultura

Viliam Kusi

Tančila jedno léto, slzy Marianne Faithfullové

Při následujícím videu z Rigy jsem si pomyslil - jak pěkná melodie. A ještě, že v zemi, která pořádá takový masový festival písně, žijí určitě kulturní lidé. Éterický, obrazný a moderní text napsal Maris Caklais.

2.9.2023 v 19:19 | Karma: 6,66 | Přečteno: 327x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejsem nominována na eurokomisaře, řekla v debatě pro studenty Nerudová

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:52

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 25
  • Celková karma 7,14
  • Průměrná čtenost 309x
Narodil som sa v meste Nitra. (V deň keď letel Gagarin.) Vyrastal na dedine pri rieke Váh. Vyučený chemik. Moje kroky viedli do chemického priemyslu. Potom na poštu a úpravu záhrad. Neskôr do hotela v Tatrách, Piešťanoch a v Bratislave. Články sú myslené trochu menej vážne.